Sohbet Girişi
Şifreniz yoksa boş bırakabilirsiniz.
FARKLI SÜRÜM İLE BAĞLAN
Benzer Yazılar

Erzurum Sohbet

Erzurum Sohbet Odaları

Erzurum Sohbet odaları ve Erzurum Sohbet Siteleri makalemiz ile sizlerle birlikteyiz dostlar. Erzurum’la Ekim ayında tanıştım bir hizmet içi semineri için şahsen yollandım. Kapsayıcı Eğitim semineri bir de uçak yok buradan Erzurum’a direk otobüs 12 saat yol bitmek bilmez neyse ki seviyorum uzun yol seyahatlerini. Aldık biletimizi çıktık yola Erzurum’a vardık ne vardık bir soğuk bir soğuk biz memlekette sıcaktan pişerken Erzurum’a kış gelmiş bile otogardan dolmuş saat 7 de hizmet içi eğitime gidiyormuş ders 8 de başlıyor yetişemeyiz diye taksiye bindik binmez olaydık mi deseydim acaba hayatımın en pahalı taksi ücretini ödedim sanırım kandırıldım :).
Erzurum görülmeye gezmeye değer bir şehir tarihteki yeri ise Türkiye Cumhuriyeti için bir dönüm noktasını vurgular.
Hizmet içi Eğitim binasına gittim odamıza yerleştik ders bitsin de Erzurum’u gezelim düşüncesinden pek derse konsantre olamadık desek yeri var.
Ders bitiminde öğretmen arkadaşlarla toplanıp otobüsle şehir merkezine inelim dedik. Yarım saat sonra otobüste ve Erzurum’u incelemeye başladık.

Erzurum Sohbet Siteleri

Doğu Anadolu Bölgesi’nin en büyük üçüncü ilidir.Erzurum, tarihin ilk dönemlerinden beri yerleşim yeridir. Şehir, tarihi eserleri ve kış sporları tesisleriyle de tanınır. Erzurum’un, çevresi dağlarla çevrilidir. Erzurum yüksek bir yaylanın güney batı bölümünde yer alır. Şehir merkezi Palandöken dağlarının Batı ve Güney kısım eteğinde kuruludur. Şehrin batısı ve kuzeyi açık, ova görünümündedir. Erzurum ilinin bir bölümü Karadeniz Bölgesindedir. Diğer bir bölümü ise Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer almaktadır. Bölge kuzeyde Dumlu, güneyde Palandöken Dağları ile çevrilidir. Erzurum’dan geçen İpek Yolu ve verimli ovaları bölgenin tarih boyunca yerleşme alanı olarak seçilmesinde önemli rol oynamıştır. Türkiye’nin en yüksek ve en soğuk illerinden biri olan Erzurum’da sert kara iklimi hüküm sürmektedir. Genel olarak kışlar çok soğuk ve karlı; yazlar ise çok sıcak ve kurak geçer. Hemen hemen yılın 2-3 ayı bölge karla örtülüdür. Ekim ayında bile bu soğu içimizde hissettik Gördüğümüz ilk mağazadan birer hırka alarak üzerimize giydik yoksa titremeye başlayacaktır.
Erzurum, İlkbahar başlangıcında karların erimesiyle birlikte yeşile bürünmeye başlar. Ağustos ayı başlarında kuru rüzgâr esintileri ağaç yapraklarını ve ekinleri sarartır.
Dadaş, Türkiye’de Erzurum denince halk arasında akla gelen ilk ifadedir. Bu kelimeyi her girdiğimiz yerde duyduğumuzu söyleyebilirim.

Erzurum Mobil Sohbet Siteleri

Yemek kültürü alıştığımızdan çok farklı olmasına rağmen biz çok beğendik yemeklerini. Bazılarını söyle sıralayabiliriz. Erzurum merkez ve yöresine özgü yemekler: Bilinen Türk mutfağına ek olarak Erzurum’un geleneksel mutfağı; Ayran aşı (yayla çorbası), herle aşı, kesme çorbası, paça çorbası, çeşitli türde et yemekleri özellikle son yıllarda Erzurum’un simgelerinden biri haline gelen Cağ kebabı ( kırmızı et dönerin, odun ateşinde koyun eti ve özel katkı karışımla hazırlanıp yatay olarak ateşte pişirilen türü) , kuymak, tereyağlı peynir helvası, kurut, hıngel, tirit, haşıl, kiriş, çaşır, lor dolması, kartol pancarı(patates yahnisi), çeç pancarı, çortuti pancarı, şile, şalgam dolması, pazı ve lahanadan yapılan etli-zeytinyağlı yemekler, ekşili dolma, evelik dolması ve kuzu kulağı (bitki) kavurması; ebegümeci, pirpirimden (semizotu) oluşur.
Tatlılar ;dökme tepsi tel kadayıf ve kadayıf dolması, burma tatlısı yörenin en bilinen ve sevilen tatlıları’dır.
Bunların bazılarını Hizmet içi Binasının yemekhane kısmında bazılarını merkezdeki lokantalarda cafeler de yedik. Ben et sevdiğimden mi bilinmez en çok Çağ kebabını beğendim:) tatlı olarak burma tatlısını beğendim tavsiye ederim pişman olmazsınız.

Erzurum Sohbet
Şehir merkezini kendi imkanlarımızla gezdik ama bazı yerler için araç gerekiyordu bunun için Erzurum da tur firmaları var. Bizde bu firmalardan yararlanarak turumuza devam ettik şimdi kısaca onlara da değinelim sonra Erzurum sohbete geçeriz.
Erzurum’da kış turizmi gelişmiştir. Şehrin en önemli turizm kaynağı Çifte Minareli Medrese ve merkeze üç kilometre uzaklıktaki Palandöken Dağı’dır. Tarihi yapıları Rüstem Paşa Kervansarayı, Çobandede Köprüsü, Tarihi Erzurum Evleri, Erzurum Kalesi, Saat Kulesi Erzurum Kalesi ve Saat Kulesi; Erzurum’a hakim, şehir merkezinde bir tepe üzerinde yer almakta Erzurum evleri cafeye çevrilmiş canlı müzikler eğlenceler fallar ne isterseniz var.
Tabyalar sizde farklı duygular uyandıracaktır. İnsanın gözü dolu dolu oluyor.

Erzurum Chat Siteleri

Erzurum Tabyaları, 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşında Erzurum’u düşmana karşı savunmak için yapılan ve silahlarla güçlendirilen askeri yapılardır. Aziziye Tabyaları , Mecidiye Tabyası, Ağzıaçık Tabya, Sivişli Tabyası, Ahali Tabyası, Dolangez Tabyası, Gez Tabyası, Küçük Höyük Tabyası, Büyük Höyük Tabyası, ilave Tabya, Uzun Ahmet Tabyası, Büyük Kiremitlik Tabyası, Küçük Kiremitlik Tabyası, Çobandede Tabyası, Toparlak Tabya, Küçük Palandöken Tabyası, Büyük Palandöken Tabyası, Karagöbek Tabyası, Tafta Tabyası
Abdurrahman Gazi Türbesi ‘ni görmenizi isterim boyu 5 metre insan hikayesini dinleyince tileri diken diken oluyor kesik bası ile savaşıyor. Taki biri Abdurrahman gaziye bak kafası kesik savaşıyor deyince nazardan şehit düşmüş.
Erzurum Arkeoloji Müzesi, burada kongrenin yapıldığı binayı ziyaret ettik ve alınan kararları gördük sanki o günü yaşıyormuşuz gibi Erzurum Atatürk Evi Müzesi Atatürk’e ait bir çok eşyayı görmeniz mümkün. Çifte minare ise ap ayrı bir güzelliğe sahipti. Atmosferi binanın yapısı sizi sizden alabilir.
ERZURUM insanına gelince kendine has şivesi ile mükemmeldi. Ben insanını çok sevdim candan samimi yardımsever. Eğlenceli insanlardı şehirde hiç yabancılık çekmedi. ERZURUM SOHBET odalarını açmak orada aklıma gelse de kısmet bu güneymiş.
Erzurum sohbet odasını açarken ERZURUM un tarihinden cesaretinden vatan severliğinden ve insanin güzelliğinden ola çıktık ve bunu da sitemize yansıttık.
Erzurum sohbet odasındaki insanların muhabbeti Erzurum’dan gelmekte gülmek eğlenmek garantili bir site oldu. Erzurum evlerinin eğlencesi coşkusu yansıdı sitemize biz siteyi açtığımız için mutluyuz. Erzurumlular böyle bir sohbet siteleri olduğu için mutlu gelenler kendilerini evlerinde hissettiği için mutlu. Bu mutluluğumuzu sizinle de paylaşmak istiyoruz. Tek yapmanız Erzurum sohbete gelerek bizlere katılmanız. Hadi dostlar birlik olalım Erzurum gibi Erzurum kongresi gibi seviliyorsunuz…